Thursday, July 21, 2011

bila akal dan hati tak bersatu

assalamualaikum~

ya, bila akal dan hati tak bersatu semuanya jadi huruhara.
bilamana org cakap ' jangat ikut hati nanti mati' *erk, betulkah begitu? -.- *

memang itu satu perumpamaan yang betul. bila hati dah dikuasai amarah, hidup jadi tunggang langgang. bila hati dipenuhi bunga, hidup bahagia.
tapi sering kali akal di abaikan. sedangkan, kita diberikan akal untuk berfikir mana baik mana buruk. tapi akal tidak di gunakan. kesian.. dia terabai begitu saja.

hati aku menidakkan yang aku ni EGO.
tapi akal aku mengiyakannya. :)

aku ego.ya ego dengan diri sendiri sehingga tanpa sedar menyakitkan hati org.
kenapa tibatiba aku admit?! -.-

urgh! macam ni la jadinya bila akal dan hati lari pada arah yang berbeza. maw jadi gila aku dengan semua ni!
berlanggar di tengah jalan. aku yg terkena effect nya.

*gila dari pagi sampai petang hingga ke malam.
jgn tanya kenapa.

CHILDISH ! ya kamu ! !

2 comments:

dylli said...

ego?
betui weh.
aku sedaq aku ego dan orang tak suka,
tapi dalam masa yang sama aku buat jugak perangai ego yang orang tak suka tu. -,-

ezza syahida said...

ha ! betoibetoi.
aku suka jugak buat perangai.
sampai kena marah la.
nk wat cena kan.perangai dah cmtu.
nk ubah kot mna lg. -.-
*boleh ubah,tp xmaw. :p